نسخه چاپی / درمانگاه شفا
تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
کد خبر : 61
واکسن آنفلوآنزا، خطر سکته قلبی و مغزی را 50 درصد کاهش می دهد

واکسن آنفلوآنزا، خطر سکته قلبی و مغزی را 50 درصد کاهش می دهد

گرچه پیش از این معلوم شده بود که تلقیح سالانه واکسن آنفلوانزا می ‌تواند به شما کمک کند تا از خودتان در برابر تاثیرات آزار دهنده ویروس آنفلوآنزا محافظت کنید. اما بررسی های اخیر نشان می دهد که تزریق واکسن آنفلوآنزا علاوه بر جلوگیری از بیماری فصلی، احتمال بروز سکته قلبی و مغزی را به میزان 50 درصد کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، یکی از مهمترین دلایل بروز انواع بیماری های قلبی و عروقی، عفونت دستگاه تنفسی است که بیماری آنفلوآنزا و بیماری های شبه آنفلوآنزا، شایع ترین علل آن محسوب می شوند.

محققان کانادایی در این بررسی 6700 بیمار با میانگین سنی 67 سال مورد آزمایش قرار گرفتند که نیمی از آنان در مقابل آنفلوآنزا واکسینه شده بودند؛ همچنین نیمی از این افراد سابقه بیماری قلبی وعروقی داشتند.

داوطلبان به مدت هشت ماه تحت نظر قرار گرفتند، درنهایت نتایج حاکی از آن بود که احتمال بروز سکته و بیماری های قلبی در این افراد حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

پزشکان به تمام افراد و به خصوص سالمندن توصیه می کنند که از واکسن آنفلوآنزای فصلی استفاده کنند؛ البته مشاوره با پزشک معالج، قبل از اقدام به واکسیناسیون ضروریست.

بیماری قلبی، مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر دنیاست.

نتایج کامل این تحقیقات در شماره اخیر نشریه The Journal of the American Medical Association به چاپ رسیده است .

آنفلوانزا ویروسی است که هرسال تغییر ماهیت می دهد، در یک سری از افراد باید هرساله این واکسن تزریق شود تا مانع ورود ویروس‌های جدید به بدن شوند.

منبع : سایت پزشکان بدون مرز

http://shafamed.ir/fa/news/medical/heart/واکسن-آنفلوآنزا،-خطر-سکته-قلبی-و-مغزی-را-50-درصد-کاهش-می-دهد.html لینک مطلب: