دارویی
مشاهده خبر »A trip back to your roots

واكسن اچ.آی.وی با موفقيت بر روی ميمون ها آزمايش شد

محققان موسسه واكسن و ژن درماني دانشگاه علوم پزشكي اورگان آمريكا مي گويند: واكسن اچ آي وي كه بر روي ميمون ها آزمايش شده، حركت اين ويروس را متوقف كرده است. واکسن نسخه‌ای زنده اما اصلاح شده از ویروس را وارد بدن می‌کند، یا واکسن نسخه غیرفعالی از ویروس است که کماکان برای فعال کردن سیستم ایمنی بدن کفایت می‌کند.
مشاهده خبر
مشاهده خبر »A trip back to your roots

درمان دارویی پوکی استخوان یا استئوپوروز چیست

  پوکی استخوان از مهمترین بیماری های انسان است. اهمیت این بیماری در دو نکته اساسی است. یکی اینکه پوکی استخوان بیماری شایعی است و افراد بسیاری بخصوص در سنین بالا به آن مبتلا هستند. نکته مهم دیگر عارضه مهم آن یعنی شکستگی است. شکستگی لگن سالانه موجب تحمیل هزینه های زیادی به اقتصاد کشورها میشود. مهمترین راه در کنترل این بیماری پیشگیری از آن است. با این حال در صورت بروز بیماری، نیاز به درمان آن وجود دارد.داروهایی که در درمان پوکی استخوان یا استئوپوروز بکار میروند به دو دسته کلی تقسیم میشوند. این دسته بندی برپایه پدیده ریمودلینگ Remodeling است.  
مشاهده خبر
مشاهده خبر »A trip back to your roots

پوکی استخوان بدنبال مصرف کورتون چیست

یکی از عوارض مصرف طولانی مدت کورتون (به مدت بیش از سه ماه) بروز استئوپروز یا پوکی استخوان است. با اتخاذ اقداماتی میتوان میزان این عارضه را کاهش داد. در مواردی که کورتون به توسط پزشک آگاه تجویز شده باشد مصرف آن لازم بوده و بیمار نباید مصرف آن را قطع کرده و یا دوز آن را به ناگهان کاهش دهد. با این حال باید کاری کرد که عوارض آن به حداقل برسد.
مشاهده خبر
طراحی شده توسط وب طراحان شمیران وب