آموزشی
مشاهده خبر »A trip back to your roots

تاثیر کفش پاشنه بلند بر روی زانو چیست

استفاده طولانی مدت از کفش های پاشنه بلند میتواند در سال های بعدی عمر موجب بروز مشکلاتی در زانو شود.در حدود 90 درصد از استفاده کنندگان از کفش های پاشنه بلند از مشکلاتی مانند درد پا، احساس خستگی در پا، بیحسی انگشتان پا و یا برجسته شدن کنار انگشتان پا ناراحت هستند.
مشاهده خبر
مشاهده خبر »A trip back to your roots

مروری بر سرماخوردگی

سرماخوردگی که عفونت دستگاه تنفس فوقانی نیز نامیده می‌شود توسط بیش از 200 نوع ویروس ایجاد می‌گردد.این ویروس‌ها به سلول‌های فرش‌کننده بینی و گلو حمله می‌کنند و در آنجا تکثیر پیدا می‌کنند.
مشاهده خبر
مشاهده خبر »A trip back to your roots

آیا کنترل درمان پوکی استخوان یا استئوپوروز لازم است

بسیاری از کسانی که تحت درمان پوکی استخوان قرار میگیرند مرتبا به مراکز رادیوگرافی فرستاده میشوند تا پیشرفت بیماری و یا نتیجه درمان بررسی شود ولی باید دانست که درمان پوکی استخوان نیازی به کنترل نتیجه آن با انجام مکرر تست سنجش تراکم استخوان DXA ندارد.
مشاهده خبر
مشاهده خبر »A trip back to your roots

راه پیشگیری از استئوپروز یا پوکی استخوان چیست

با بالا رفتن سن استئوپروز در همه افراد بوجود میاید و همه افراد مسن تا حدودی پوکی استخوان دارند ولی اینکه این روند در چه سنی شروع شود و شدت آن به چه اندازه باشد تا حدودی قابل کنترل است و با رعایت اصولی میتوان شروع آنرا به تاخیر انداخت و یا از شدت آن کاست و یا حداقل از پیشرفت سریع آن جلوگیری کرد مهمترین این موارد عبارتند از: مصرف مناسب کلسیم ، مصرف کافی ویتامین دی ، فعالیت بدنی منظم.
مشاهده خبر
مشاهده خبر »A trip back to your roots

پوکی استخوان چه ارتباطی با بیماری های دیگر دارد

پوکی استخوان یا استئوپوروز ممکن است بدنبال ابتلا به بیماری های دیگری ایجاد شده باشد. مهمترین این بیماری ها عبارتند از: آسم، دیابت و روماتیسم .احتمال بروز پوکی استخوان در مبتلایان به بیماری های زیر هم زیاد است: سرطان سینه، سرطان پروستات، بی اشتهایی عصبی، بیماری سلیاک، بیماری های التهابی روده، عدم تحمل به لاکتوز، بیماری لوپوس
مشاهده خبر
مشاهده خبر »A trip back to your roots

نقش ورزش در پوکی استخوان چیست

استخوان ها از مهم ترین ساختارهای بدن مهره داران و از جمله انسان هستند. آنها سازه و داربست اصلی بدن بوده، از بافت های دیگر حفاظت میکنند (مغز، قلب و ریه)، محل اتصال عضلات بوده و محل ذخیره کلسیم بدن هستند. پوکی استخوان یکی از مهمترین بیماری هایی است که کارآیی این بافت مهم را بر هم میزند. در کودکی و جوانی استخوان ها محکم هستند. در سن بیست سالگی استخوان ها در حداکثر تراکم خود قرار دارند. بعد از آن شدت تراکم بتدریج کاهش میابد و در سنین بالای 60-50 سال این کاهش تراکم شدت میگیرد.
مشاهده خبر
مشاهده خبر »A trip back to your roots

علائم پوکی استخوان یا استئوپروز چیست

پوکی استخوان یا استئوپروز در شروع تا سالها بدون هیچ علامتی است. مهمترین علامت پوکی استخوان درد است و این درد وقتی ایجاد میشود که استخوان دچار شکستگی میگردد. البته شکستگی های ناشی از پوکی استخوان معمولا  بدون وارد شدن ضربه شدیدی به اندام ایجاد میشود. بیمار بدنبال یک حرکت بدنی که ممکن است قدری متفاوت از حرکات معمول وی باشد دچار شکستگی ریز و بدون جابجایی یا با جابجایی اندک در استخوان میشود.استخوان پوک شده ضعیف است پس برای شکسته شدن نیازی به نیروی زیادی ندارد.
مشاهده خبر
مشاهده خبر »A trip back to your roots

چه عواملی منجر به پوکی استخوان میشوند

پوکی استخوان در بعضی افراد بیش از دیگران دیده میشود. تراکم و قدرت استخوان تحت تاثیر متغیرهای ژنتیکی و محیطی است. بطور معمول تراکم استخوان مردان بیش از زنان است پس زنان بیش از مردان دچار پوکی استخوان میشوند و این بیماری در افراد لاغر و در کسانی که در فامیل نزدیک خود سابقه پوکی استخوان دارند بیشتر دیده میشود.
مشاهده خبر
مشاهده خبر »A trip back to your roots

پوکی استخوان یا استئوپروز چه اهمیتی دارد و چگونه تشخیص داده میشود

مهمترین اهمیت پوکی استخوان در عارضه اصلی آن یعنی شکستگی است.مهمترین عارضه پوکی استخوان که بیشترین مشکلات را برای بیمار ایجاد میکنند شکستگی های لگن است. در توضیح اهمیت پوکی استخوان دانستن همین نکته کافی است که حدود یک سوم کسانی که به علت این بیماری دچار شکستگی لگن میشوند در یک سال اول بعد از شکستگی میمیرند. و حدود یک سوم آنها که زنده میمانند توانایی زندگی مستقل خود را از دست میدهند. تنها یک سوم باقیمانده میتوانند به زندگی معمولی بازگردند. در موارد پیشرفته پوکی استخوان، انحنای کمر افزایش یافته و بیمار قوز میکند.
مشاهده خبر
طراحی شده توسط وب طراحان شمیران وب