رازهای کوچک اما کاری برای لاغر شدن

«بهترین روش کاهش وزن، برای همیشه از شر چربی‌های اضافی خود راحت شوید. جدیدترین روش کاهش وزن.»

مطمئنا این آگهی‌ها را زیاد شنیده یا دیده‌اید. چاقی، مشکل شایع زندگی امروزی است که شاید شما هم به دنبال یافتن راهی برای رهایی از آن باشید؛ روش‌هایی چون لیپوساکشن، لیزر، جراحی، طب سوزنی، داروهای شیمیایی و گیاهی.

متاسفانه بسیاری از مردم از ساده‌ترین، ارزان‌ترین و بی‌عارضه‌ترین روش‌های کاهش وزن و داشتن تناسب اندام غافل هستند. در حالی که ورزش و تغذیه، روش‌هایی که در کنار تناسب اندام، سلامت را نیز برای شما به ارمغان می‌آورد. امید است خواندن این مطلب تلنگری باشد برای تصحیح عادات بد، بدغذایی و تلاش برای بهبود شیوه زندگی، نه فقط برای کاش وزن و تناسب اندام بلکه برای پیشگیری از بیماری‌هایی چون تغذیه، فشارخون، دیابت و بیماری گوارشی.

اضافه وزن و چاقی از مشکلات شایع زندگی مدرن امروزی است و شاید از نتایج سبک نادرست زندگی و تغذیه ناسالم است. عادات ناصحیح غذایی متاسفانه در چند دهه اخیر و باتوسعه زندگی ماشینی، چنان در زندگی ما رخنه کرده که دیگر برای بسیاری، عادت بد محسوب نمی‌شود.

یکی از این عادات ناصحیح، درباره زمان غذا خوردن است. نخوردن صبحانه، دیر ناهار و شام خوردن از مضرترین کارهایی است که بسیاری از ما هر روز انجام می‌دهیم.

صبحانه، وعده غذایی است که نباید به دلیل ترس از دیر رسیدن به محل کار یا مشغله زیاد آن را به فراموشی سپرد. صبحانه باید وعده‌ای کامل و مقوی برای تامین انرژی مورد نیاز در روز باشد. خوردن صبحانه، اشتها را برای خوردن ناهار نیز کمتر می‌کند . بهترین زمان برای صرف ناهار بین ساعت ۱۲ تایک است. دیر ناهار خوردن عادت ناپسندی است که برای بسیاری از ما عادت می‌شود و نتیجه آن بیماری‌های گوارشی مختلف مانند التهاب معده است.

ضمن آن‌که ناهار باید اصلی‌ترین وعده غذایی ما باشد که متاسفانه برای بسیاری از خانواده‌ها جای خود را به شام مفصل به عنوان وعده اصلی غذایی داده است، در حالی‌که صرف شام در ساعات پایان شب عادت بسیار غلطی که متاسفانه برای بسیاری از ما تبدیل به فرهنگ شده است .بهترین زمان صرف شام در ساعات ابتدایی شب حدود قبل از ساعت ۸ است.

 

توصیه می‌شود حتی اگر گرسنه بودید پس از این زمان از صرف شام پرهیز کرده و خود را با خوردن سالاد، میوه یا یک وعده سبک غذایی مانند نان و پنیر سیر کنید. همچنین خوردن شام مفصل و سنگین نیز نادرست و مضر است. بین زمان صرف شام و خواب شما بهتر است حدود چند ساعت فاصله باشد . مصرف شام سنگین و دیر هنگام می‌تواند باعث بروز مشکلاتی چون ریفلاکس معده، نفخ شکم، احساس پری و سنگینی معده شود. همچنین احتمال ابتلا به مشکلات قلبی ـ عروقی را در کسانی که مستعد این بیماری هستند، افزایش می‌دهد. این عادت ناصحیح، همچنین یکی از علل افزایش وزن بویژه چاقی موضعی شکم و پهلوهاست.

از دیگر عادات غذایی ناصحیح، مصرف زیاد برنج و گوشت و مصرف ناچیز سبزیجات در وعده‌های غذایی است. از علل مهم دیگر چاقی، شکلات، چیپس و شیرینی‌هاست که بدون ارزش تغذیه‌ای بوده و کالری بالایی دارد. البته جایگزینی آن با پسته، بادام، گردو، برگ خشک شده میوه‌ها و کشمش توصیه می‌شود که با تامین مواد مغذی بدن، کالری کمتری نیز دارد. داشتن رژیم غذایی سالم و عادت صحیح مصرف غذا به‌همراه فعالیت بدنی و ورزش کافی، ضامن سلامت شما بوده وبهترین راه پیشگیری و درمان اضافه وزن است.


چاپ خبر - ارسال شده در سه شنبه 21 آبان 1392 ساعت 01:31:04 - مشاهده (7535)

تبلیغات
برای سفارش تبلیغات خود در این قسمت سایت لطفا کلیک کنید
  • نظرات
  • درباره این پست
10
  1. No Image
    دوشنبه 23 شهریور 1394 طلیعه نوربخش  ارسال جواب

    بسیار کاربردی بود با تغییر سبک زندگی به وزن مناسب و زندگی سالمتر خواهیم رسید

    نظر شما کاربر محترم

    تاریخ ارسال 1391/09/07
    توسط مدیریت سایت
    تگهای خبر
    درباره این پست
    طراحی شده توسط وب طراحان شمیران وب